Tramstation
ART500- diesellocomotief
Met een ererit op 13 april 1957 (zie youtube link) voor de Koninklijke Belgische vereniging der Vrienden Van het Spoor werd er een definitief punt gezet achter de reizigersdiensten waardoor loc806 onder de sloophamer terecht komt. Het goederenverkeer bleef echter bestaan en een krachtige locomotief bleef noodzakelijk. Deze kwam er reeds in 1951 de ART500 die je hier ziet en was voorzien van twee dieselmotoren die elk 175 pk ontwikkelden. Deze ART 500 werd samen met de sporen van de sectie Groenendaal-Hoeilaart op 19 maart 1964 verkocht door de NMVB (Nationale Maatschappij van Buurtspoorwegen, ondertussen werd deze naam werd gewijzigd naar 'De Lijn') aan de zagerij Mariën die deze vooral gebruikte voor het transport van boomstammen van Groenendaal tot het centrum van hoeilaart. Deze ART500 houdt het nog 4 jaar vol maar verlaat op 16 januari 1968 Groenendaal definitief door de compagnie Graven met bestemming Willebroek. De sporen worden opgebroken en maken plaats voor een fietspad. Er is ook een andere foto van de ART 500 aan de elektriciteitscentrale aan de Dumberg.